Really digitaliserer eiendomsbransjen
Really AS endrer måten du kjøper og selger eiendomstjenester på. Et konsept Connect BAN-investorene har troen på. Sammen med BAN-kapital har selskapet fått nyte godt av spisskompetansen i investornettverket.
– Vi fikk anbefalt Connect BAN-nettverket gjennom ulike kontakter. Det førte til viktig økonomisk starthjelp og en svært lærerik prosess. Ressurspersonene i nettverket har bidratt til å validere initiativet og bydd på mange interessante diskusjoner, sier Dagfinn Edvardsen, CEO i Really.
Tilbyr renhold og ulike servicetjenester
Kundene er alle som trenger servicetjenester til sin eiendom. Hos Really får kundene skreddersydde løsninger til sine behov. Du kan altså ha ansvar for alt fra et borettslag, butikk, barnehage og hotell til et kontorbygg. Servicetjenestene som tilbys så langt er renhold, byggdrift, service på elektro, ventilasjon, sprinkler og heis. Eksempelvis kan en kunde som drifter et kontorbygg få tilbud på renholdstjenester. Basert på blant annet kvadratmeter som skal vaskes, antall toaletter og kjøkken får kunde tilbud fra ulike leverandører og kan signere umiddelbart.
– Her spares tid på befaring fra flere leverandører, noe som ikke bare er bra for kunden og leverandører, men også for miljøet, sier Edvardsen.
BAN-kompetanse både i styret og i advisory board
– Vi har rekruttert to styremedlemmer gjennom Connect BAN, Roald Brekkhus og Wenche Teigland. Kompetansen fra dyktige folk som har vært med på spennende reiser tidligere, betyr mye. Brekkhus og Teigland har vært med på å profesjonalisere styrearbeidet vårt. I tillegg har vi med oss jurist Ivar Hillestad og serie-gründer Jan Roger Jensen fra Connect BAN i vårt Advisory Board. Deres spisskompetanse har vi benyttet oss av jevnlig. Vi har også deltatt på nyttige fagseminarer arrangert av Connect Vest.
- Jeg investerte fordi jeg mener det åpenbart er marked for digitalisering i denne bransjen. Ivar Hillestad, Connect BAN-investor
Hvorfor har investorene troen på selskapet?
Hillestad understreker at gründerne både har nødvendig kompetanse og ikke minst at de virkelig brenner for at selskapet skal lykkes.
– De har kommet meget langt på kort tid, tatt strategisk fornuftige valg og lyttet til både kunder, samarbeidspartnere, investorer og rådgivere, sier Ivar Hillestad.
Reduserer klimapåvirkning
Really skal utvikle nye tjenester som effektiviserer bransjen og samtidig reduserer klimapåvirkningen fra aktørene i bransjen.
– Plattformen vår skal bli skalerbar, slik at vi også kan etablere oss utenfor Norge. Ambisjonen er å etablere Really som den nye normalen for kjøp og forvaltning av eiendomstjenester. Videre skal vi inngå strategiske samarbeid med andre teknologier som gir enda større kundeverdi for kundene våre, sier Dagfinn Edvardsen.
(Saken ble opprinnelig publisert 29.10.2021)