Meny

Connect Springbrett® Exploring for Kulina

Kulina er en gratis plattform for oppskrifter og kokebøker. Alle kan legge ut oppskriftene sine i Kulinas sosiale samfunn. Brukerne kan følge hverandre og gi likes, vurderinger og kommentarer. De kan også lagre oppskrifter i egne kokebøker og ukesmenyer.  

Meld deg på
  • Sted: TBA 
  • Tid: Tirsdag 14. september, kl 14:00-16:00
  • Arrangør: Connect Vest

 

 

Connect Springbrett er en speed-date med næringslivet for å syreteste konsept og vekststrategi!

I Connect Springbrett® møter gründerselskapet et panel av 6-8 ressurspersoner fra næringslivet. Connect Vest håndplukker eksperter med kompetanse, erfaring og nettverk som kan bidra til gode svar på de strategiske utfordringene. På denne måten får selskapet 2 timer med skreddersydd rådgivning på en svært rask og effektiv måte.

Connect Springbrett Exploring er et konsept for gründerselskaper i startgropen som vi tenker har stort internasjonalt potensiale. For deg som er kjent med hvordan et vanlig Connect Springbrett fungerer, vil Exploring Springbrettene mer ha form som en workshop. Her skal panelet sammen med gründer utforske muligheter – og strategier for vekst.


Spotify for matoppskrifter

Kulina skal bli Skandinavias foretrukne oppskriftsplattform. Visjonen er å demokratisere oppskriftsmarkedet og samle all matinspirasjon på én plattform, hvor alle brukere har mulighet til å tjene penger. Tjenesten skiller seg fra alle andre oppskriftsplattformer ved å være demokratisk, gratis og tilby inntekt til brukerne.

Oppskriftsmarkedet har eksplodert

Oppskriftsmarkedet er enormt. De siste ti årene har antallet oppskriftskreatører eksplodert på verdensbasis. De drømmer alle om å tjene penger på oppskriftene sine, men de blir oversett og drukner i uegnede plattformer som Instagram og Facebook. Kulina løser dette problemet. Kulina gir mulighet for alle å tjene penger på sine oppskrifter, samtidig som det er en skreddersydd plattform for å finne, lagre og dele oppskrifter.  

Marked

Mat er det mest postede emnet på Instagram. På Facebook har gruppen Norsk bygdemat over 100.000 medlemmer. Karen Thorsens kokebok «Fattig student» solgte mer en Jo Nesbø i 2019. Matprat.no har 1,7 millioner besøkende hver måned. Det finnes utallige oppskriftskreatører på Instagram og matgrupper på Facebook. Japanske «Cookpad», som også er en demokratisk oppskriftsplattform, har 170 millioner brukere.   

Kunder og forretningsmodell

Kundegruppen er bedrifter og privatpersoner.  

Bedriftene betaler for tradisjonelle annonser, abonnement for å selge produkter, affiliate-linker, API-samarbeid og matkasser. Brukerne i Kulina har mulighet til å tjene penger gjennom Kulinas markedsplass. En viktig del av Kulinas kommersialiseringsstrategi er gamification. 

Kapitalbehov

Kulina skal i neste fase utvide teamet, markedsføre plattformen og bygge markedsplassen, før selskapet skal ekspandere til Danmark og Sverige. I denne innledende fasen har Kulina et kapitalbehov på rundt 2.5 MNOK. 

Ønskete kvalifikasjoner til Springbrett-panelet:

  • Go-to-market strategi 
  • Tilknytte samarbeidspartnere, distribusjon og skalering  
  • Investorer 

Sjekk ut KULINAs hjemmeside her!