Meny

Connect Springbrett® for Nordfjord Aktiv

Nordfjord Aktiv tilbyr bærekraftig adventure turisme i naturen i Nordfjord og skaper minneverdige opplevelser. Hovedfokus er guiding av stisykling og aktiviteter knyttet til dette.

Meld deg på
  • Sted: Mannheimer, Rådhusgaten 2, Bergen
  • Tid: Tirs 26. nov kl 13:00-15:30
  • Arrangør: Connect Vest

 

 

Hard-adventure eller soft-adventure?

 

Virksomhetsbeskrivelse

Gloppen, som selskapet holder til i, er en av landets beste kulturkommuner. Målet er å integrere kultur i opplevelsene for å gi merverdi og «reason to go».

I tillegg til turisme har selskapet utviklet et teambuildingskonsept for bedrifter. Teambuilding kan gjennomføres som aktiviteter alene, eller med et fokus på utvikling av kommunikasjon i gruppen. Da brukes utviklingsverktøyet Diversity Icebreaker.

Konkurrenter

Det er ingen konkurrenter i nærheten som har stier med tilsvarende kvalitet i et fjord- og fjellandskap. Samtidig er det så lite turisme i Gloppen at selskapet er «off the beaten path» sammenlignet med steder som Loen, Voss, Flåm og Bergen, men all logistikk og alle nødvendige tilbud finnes i lokalsamfunnet: Hotell, lodge, hytter, matservering, camping, sykkelmekaniker, smaking av produkter osv. Alt dette er åpent hele året, og gir et fortrinn i forhold til sesongbaserte destinasjoner.

Lokale/regionale leverandører

Gloppen Hotell, Høgt og Vilt, Sølvane Gard, ulike tindeveiledere, Hotel Alexandra, Loen skylift, Uteguiden, Dale Oen Experience/#youexplore, Nordfjord Folkehøgskule og Fjord 1.

Salg

Både norske og utenlandske turoperatører: Expa Travel, Up Norway, V.O.S. Scandinavia, AIDA cruises, DMC Norway, European Cruise Service.

Kunder

Selskapets kunder er både lokale, regionale og internasjonale reisende, og lokale og nasjonale bedrifter. Markedet er globalt. Flere av turoperatørene de har kontakt med er fra Nord-Amerika, og en del av kundene selskapet har hatt i 2019 har vært fra Sør-Europa.

Nordfjord Aktiv ønsker å jobbe mot et high-mid kundesegment, og lavere deler av high-end der de mener å ha gode produkter som kan passe inn både i kvalitet og type.

Kapitalbehov

Totalt har selskapet behov for ca NOK 2.000.000.- i kapitaltilførsel.
Dette skal benyttes til følgende:

  • 1-2 firmabiler til frakt av utstyr og gjester
  • Innkjøp av nye stisykler
  • Innkjøp av kajakker og henger
  • Utstyr til teambuilding – må fornye oss for å holde på eksisterende kunder
  • Kompetanseheving
  • Utvikling av glamping-konsept
  • Infrastruktur
Forventninger til Springbrett

Selskapet ønsker tilbakemeldinger på vekststrategi, tilbakemeldinger fra investorer på mulighet for tilførsel av kapital og gode råd på veien videre i forhold til skalering og fremdrift.

Ønskede kvalifikasjoner til ressurspersoner
  • Investor/finansiering/corp. finance
  • Markedsføring – valg av segment og markedsføring rettet mot de aktuelle segmentene
  • Erfaring fra destinasjonsutvikling
  • Erfaring fra reiseliv generelt
  • Produktutvikling