Meny

Connect Springbrett®: Etablert selskap multinasjonal dagligvare

Dagens brede varesortiment skal fremdeles leveres til selskapets kunder, men gjennom et butikkonsept som kombinerer utvalget og kvaliteten med en handleopplevelse som kan sammenlignes med den de beste matvarekjedene globalt tilbyr.

Meld deg på
  • Sted: KPMG, Kanalveien 11, 5068 Bergen
  • Tid: 10. des. kl 13:00-15:30
  • Arrangør: Connect Vest

 

 

Virksomhetsbeskrivelse:

Det begynte med jakten på̊ et butikkonsept som var annerledes enn de allerede etablerte matvarebutikkene med et multinasjonalt utvalg. Snart 30 år etter at grunnleggerne av dagens selskap entret bransjen er tiden inne for en fornyelse av dagens konsept. Opparbeidet erfaring kombineres med den nye generasjonens ønske om å gjøre selskapet bedre og tilrettelagt – for en solid vekst.

Selskapet er spesialist på multinasjonale dagligvarer. Dagens brede varesortiment skal fremdeles leveres til selskapets kunder, men gjennom et butikkonsept som kombinerer utvalget og kvaliteten med en handleopplevelse som kan sammenlignes med den de beste matvarekjedene globalt tilbyr.

Denne utviklingen skal skje gjennom en fornyelse av eksisterende butikker og etablering av nye butikker i flere norske byer. Dette gjøres gjennom en modernisering av dagens drift. Nye systemer vil tas i bruk for å sørge for riktig flyt av varer til enhver tid og butikkene vil utformes på en mer universell måte som muliggjør forsvarlig vekst. Medarbeidere vil få bedre og mer systematisert opplæring. Selskapets merkevare vil være godt synlig i hver og en ny butikk som etableres. På sikt vil også selskapet produsere egne varer.

Selskapets kunder er i dag et mangfoldig utvalg av Bergen og omegns beboere.

Kundegruppene;
de to første er de største:
  • de som handler multinasjonal dagligvare
  • de som setter kvalitet og utvalg i sentrum for et høyt spesialisert produkttilbud
  • kolonial og delikatesse-interessenter
  • kunder som søker matvarer som møter deres personlige preferanser (blant annet vegetarianere, veganere, gluten-allergikere, muslimer)
  • tilreisende som kommer for storhandel (blant annet fra Haugesund, Ålesund, Voss og Stord)

I første omgang satses det på leveranser mot markedet selskapet er godt etablert i; Bergen og omegn. På sikt vil butikker etableres over hele landet, med Stavanger og Trondheim som de første byene.

Selskapet søker tilbakemeldinger på:

vekststrategi, merkevarebygging og organisasjonsbygging.
Selskapet ser for øyeblikket ikke etter eksterne investorer, men i takt med at bedriften vokser og flere butikker åpnes vil dette mest sannsynlig bli aktuelt.

 Ønskede kvalifikasjoner til ressurspersoner:
  • Erfaring med å bygge skalerbare konsepter
  • markedsføring
  • dagligvarebransje/handel
  • juridisk kompetanse
  • corp. finance/Finans
  • IPR